Pojken som kallades det - Dave Pelzer



En sann och hemskt historia.
Har läst ut boken och ska snart börja med den andra "Pojken som inte fanns"
Jag vet inte hur många gånger jag grät nät jag läste, hur många gånger jag ville hoppa in i boken och skrika på föräldrarna för att jag bara inte kan förstå att det kan finnas så hemska människor.

Författaren berättar om när han var barn, då hans normala mamma plötsligt blir psykist sjuk och börjar misshandla honom, hon bestämmer sig för att han inte längre är hennes son och behandlar honom värre än en hund, med olika ideer, dem ena värre än dem andra. Pappan försöker hjälpa till i början, men ger upp och till slut klarar han inte ens av att bo kvar hemma.
Men Dave Pelzer förklarar också att människan kan ha en enorm livsvilja som han hade och man lär sig mycket med boken. En bok som jag tycker man borde läsa.

Luka - Suzanne Vega


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0