En apesanteur - Calogero

En fransk sång som får mig att drömma:

http://www.youtube.com/watch?v=YO1LqqP9w3I



J'arrive à me glisser                                                    Jag klarar av att glida in
Juste avant que les portes ne se referment           Precis innan dörrarna stängs
Elle me dit "Quel étage ?"                                           Hon säger "vilken våning?"
Et sa voix me fait quitter la terre ferme                     Och hennes röst får mig att gå ifrån fasta jorden
Alors                                                                                Då
Les chiffres dansent                                                    Siffrorna dansar
Tout se mélange                                                           Allt blandas
Je suis en tête-à-tête avec un ange                          Jag är mittemot en ängel

En apesanteur                                                              En apesanteur
Pourvu que les secondes soient des heures        Hoppas sekunerna är timmar
En apesanteur                                                              En apesanteur
Pourvu qu'on soit les seuls                                        Hoppas vi är ensamma
Dans cet ascenseur                                                    I den här hissen

Elle arrange ses cheveux                                           Hon fixar sitt hår
J'ai le coeur juste au bord des yeux                         Jag har hjärtat vid ögonen
Et sans la regarder, je sens la chaleur                   Och utan att titta på henne, känner jag värmen
D'un autre langage                                                      Av ett annat språk
Alors                                                                                Då
Les yeux rivés                                                                Ögonen fast
Sur les étages                                                               På våningarna
Pourvu que rien n'arrête le voyage                            Hoppas att inget stoppar resan
En apesanteur                                                               En apesanteur

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0