Live forever

http://www.youtube.com/watch?v=n7CuJ8cR9sg Forever young, Alphaville



      Skulle ni vilja leva för alltid? Med alla mediciner som finns nu, kan man nästan bli hur gammal som helst, men är det många som verkligen skulle vilja leva för alltid, vara odödliga? Skulle man njuta av livet lika mycket? Ta varje stund som om det vore den första och sista, njuta av den? Skulle vi ha ambition eller tänka "äsch, det hinner jag göra en annan dag?"  Skulle vi tåla alla sårbara tankar som skulle vara kvar i vårat inre och aldrig skulle kunna sluta? Skulle vi tycka om att vara så gamla och ruttna? Skulle det inte bli tråkigt? Alla skulle kunna döda alla hela tiden, utan att någon dör. Vore det inte helvetet?
       Finns det inget slut, finns det ju ingen början. Utan döden, skulle vi inte leva. Ett liv har en början, en mitten och ett slut annart är det inte längre ett mästerverk.
       Ändå älskar jag livet så mycket och är så rädd för döden att det vore min högsta dröm att leva för alltid, men ung. Som Calypso. Och jag skulle nog aldrig få nog av livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0